gpsd.pl

gpsd.pl – moda, uroda, lifestyle, dieta

Lifestyle Uroda Zdrowie

Co warto suplementować i w jakim czasie?

Polacy pokochali różnorodne suplementy diety. Wielu z nich sięga po nie tylko i wyłącznie dlatego, że przyciągnęła ich efektowna reklama danego produktu lub skorzystali z dobrych porad bliskich przyjaciół lub znajomych. Warto jednak podkreślić, iż nie zawsze zdrowe osoby muszą wspomagać się tego typu środkami. Co warto suplementować i kiedy sięgać po określone suplementy diety? Wyjaśniamy poniżej.

Witaminy w okresie jesienno – zimowym

Najczęstszą reakcją organizmu w przypadku wystąpienia w nim jakichkolwiek niedoborów jest senność, zmęczenie, złe samopoczucie, brak energii, słaba koncentracja, stres. Taki stan często dotyka dojrzałe osoby w okresie jesienno – zimowym, gdy nie spędza się już tyle czasu na świeżym powietrzu oraz gdy zaprzestaje się zdrowego odżywania lub w znaczący sposób ograniczony został ruch. W tym czasie wielu specjalistów poleca suplementację witaminami. Suplementy, które w swoim składzie posiadają przynajmniej kilka witamin najczęściej znikają z aptek. Witamina D, witamina A oraz witaminy z gruby B sprawiają, że poprawia się samopoczucie, człowiek ma więcej energii i chęci do życia.

Suplementy w ciąży

Ciąża to niezwykły czas dla każdej kobiety. Jest to również bardzo wymagający moment dla kobiecego organizmu, który musi odstąpić wiele cennych substancji maleństwu rozwijającemu się w brzuchu mamy. W okresie ciąży suplementy obowiązkowo powinny być spożywane pod ścisłym okiem lekarza prowadzącego. Każdej mamie jednak już przed planowaniem ciąży poleca się regularne spożywanie kwasu foliowego, który zapobiega wielu chorobom i pozytywnie wpływa na rozwijający się płód. Kwas foliowy wielu lekarzy zaleca przyjmować kobietom przez cały okres ciąży. Jest on bezpiecznym i niezwykle cennym składnikiem zarówno dla malucha, jak i matki.

Magnez dla kawoszy

Osoby, które codziennie wypijają hektolitry kawy, szybko mogą zauważyć, iż z ich organizmem dzieje się coś dziwnego. Długotrwałe skurcze w nogach, drgające powieki, senność często jest przyczyną wypłukanego w organizmie magnezu. W społeczeństwie istnieje pogląd, że w takim przypadku warto sięgnąć po tabliczkę czekolady. Nie jest to jednak najtrafniejsze rozwiązanie. Lepiej jest wyposażyć się w magnez w kapsułkach, który należy spożywać przez przynajmniej trzy miesiące zgodnie z informacjami umieszczonymi w załączonej do opakowania ulotce. Dobrze jest także ograniczyć kawę do maksimum dwóch filiżanek dziennie. Wówczas, po kilku tygodniach wymienione wyżej dolegliwości powinny ustać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *